Ingrid en Harry naar de Cycladen

2e dag

2e dag

We zijn vanochtend onder een bewolkt hemeltje opgestaan na een heerlijke nachtrust. Het hotel ligt weliswaar bijna in het centrum, maar 's nachts is het wonderbaarlijk rustig. Tijdens het ontbijt hebben we de route voor vandaag bekeken. Niet dat Mykonos zo'n grot eiland is, maar je moet wel een beetje richting geven. Het plan was naar het centrale plaatsje Ano Mera te rijden. Dit plaatsje ligt precies in het midden van Mykonos. Onze gedownloade tomtom geprogrammeerd, ons fiatje opgehaald (de tank was dus niet vol maar slechts 1/4 gvd!!!)., even een beetje getankt en dan op weg. En dan stopt het even. Zodra je de stad Mykonos verlaat, waan je je in een 4e wereldland. Een wegennet dat op zijn zachts gezegd eigenlijk alleen maar geschikt is voor ezels, 4WD's en rupsvoertuigen. Wat een ellende. Ik merkte al direct dat het fiatje veel te lijden heeft gehad want je hoorde de fusees en de schokbrekers werkelijk onder de auto uit rammelen. Jammer voor het fiatje, maar meer hadden we niet dus onze route voortgezet. Het plaatsje Ano Mera had werkelijk geen charme of uitstraling, dus op de kaart de meest hippe strandtent van Mykonos uitgezocht, de Havana-club bij Super paradise beach. En dat is werkelijk een hippe tent direct aan het strand gelegen in een baai. Maar voordat je daar bent wel met het autootje een helling van 15% naar beneden. Ingrid had oog voor de omgeving, ik was met mijn gedachten bij de (on)mogelijkheid dat het fiatje ooit nog deze helling naar boven zou komen. Bij club Havana wat gedronken en een beetje van de omgeving en het strand genoten. Daarna besloten verder te rijden naar paradise beach omdat de prijzen voor de drank wel erg hip waren, een beetje in de lijn van de puisante motorjachten die je overal op Mykonos aan de kust ziet liggen.

En het fiatje heeft kreunend in de eerste versnelling de helling gehaald, pfff. De weg naar paradise beach was vergelijkbaar en onze tomtom stuurde ons werkelijk een ezelspad op. Zocht klaarblijkelijk de kortste weg. Na ca 20 minuten stonden we op de parkeerplaats van paradise beach. Niet zo luxues als de Super-versie. Aan allerlei wandtekeningen te zien dat dit in vroegere tijden wel een erg frivole plaats moet zijn geweest. Nudisten, vrije liefde etc. Nu is het allemaal wat meer klein burgerlijk en massa-toerisme. Niet dat dit erg is.

Na een leuke tijd op paradise beach zijn we teruggereden naar ons hotel om aldaar nog een uurtje of wat in de zon te chillen en ons voor te bereiden op een fijne avond in Mykonos-stad. En dat is het ook geworden. Wat is deze stad toch een lust om in rond te dwalen, steegjes zo smal dat je niet met 2 mensen naast elkaar kan lopen. Alles mooi Grieks wit en blauw (en soms een ander kleurtje) met een ene luxe winkel naast de andere. Mondaain en werelds dit Mykonos. In een van deze steegjes hebben we ons avondmaal genoten en zijn toen langzamerhand teruggeslenterd naar ons hotel. Onderweg nog even een kleine regenbui ontweken onder de luifel van een cafeetje.

Morgen gaan we de z,g Venice (Venetie) kant van Mykonos verkennen en de beroemde windmolens op de heuvel.

Ingrid en Harry

marleen

Och, die arme Fiat,
En dit mag de hele vakantie nog met jullie mee heuveltje op heuveltje af.
Heel veel plezier vandaag in het "Venetie" van Mykonos.
I kzie natuurlijk weer uit naar jullie reisbeleving van vandaag