Ingrid en Harry naar de Cycladen

5e dag

Vandaag stond in het teken van eilandverkenning. Eerst een bezoekje aan het akropolis van het myeceense tijdperk. Tja, ik kon er geen akropolis in ontdekken. Ondanks de vele bordjes die dit aangaven, leek het meer op een berg stenen zonder enige vorm of regelmaat. Wellicht missen wij het geoefende oog van een oudheidkundige in deze. Oke, verder op weg met onze schoenendoos. Het eiland heeft een z.g rondweg die langs de kust loopt. Waarlijk een genot om te rijden. Daar waar op Mykonos ezels of ruspvoertuigen beter op hun plaats waren, is het Peugeotje hier zonder moeite over geheen gesnord. Het eiland is op sommige plaatsen een echte mooie oase van groen en bloemen. Ook is alles veel verzorgder. Onder een stralend zonnetje naar de zuidkant van Paros gereden. Daar een korte pauze gemaakt en aan het strand bij Glyka van het uitzicht genoten. De Griekse marine gaf ook nog even acte de precense en kwam met een torpedobootjager het haventje in gevaren. Mooi om te zien. Hebben ze ook wel nodig hier met de vele eilanden. O ja, bij het afdalen naar Glyka hebben we ook het vliegveld van Paros gezien. Ergens midden op een heuvel een baantje. Start ergens in het midden van de heuvel en houdt op tegen een steile wand. Leek ons niet echt een fijne baan om te landen. Als de remmen weigeren flikker je van de heuvel of knal je tegen de wand. Niet leuk!

Op de terugweg hebben nog wat snapshots gemaakt van de prachtige zee en Paros. Inmiddels was de temperatuur tot boven de 30 gr. gestegen en vonden we tijd richting zwembad te verplaatsen. Hier hebben we een aantal uren van de middag verbracht.

's Avonds hebben we een bezoek gebracht aan Naoussea. Wat een mooie en romantische plek. Echt een mooi authentiek havenstadje. We hebben aan het strand een nieuwe cocktail ontdekt. Recept volgt nog.

Bij het nuttigen van een kleine hap, zagen we een ratrace van toch wel erg grote kakkerlakken onder onze tafel plaatsvinden. Toen was de eetlust over. Zeker toen we zagen dat ze uit het restaurant kwamen. Gelukkig hadden we maar wat kleins besteld en hebben snel afgerekend.

Morgen wilen we naar de hoofdstad Parakia gaan. We keep you posted, zullen we maar zeggen.

ingrid en Harry