Ingrid en Harry naar de Cycladen

13e dag

Vandaag hebben we het grootste deel van de dag op het water verbracht. We hebben met een catamaran een zeiltocht gemaakt door de caldera naar de nieuwe vulkaan en daar de heet water bronnen bezocht. Volgens de bemanning is de vulkaan onbewoond. Maar dat is niet helemaal correct. Er woont nabij de hete bronnen een kluizenaar die al 35 jaar op de vulkaan vertoefd. Zijn metgezellen zijn een hond,. 2 geiten en wat kippen. Hij heeft zelfs een eigen wateropvanginstallatie voor regenwater. Hij zal wel vaak dorst hebben, want het regent hier niet vaak. Vandaar dat hij met zijn kleine roeibootje wat vissen kwam ruilen voor een paar blikken bier. Die hem ook heel bereidwillig door de bemanning werden gegeven.

Vanuit de caldera zijn we richting white beach gevaren om te zwemmen en van een heerlijke BBQ-lunch te genieten. Maar alleen al het zeilen met zo'n boot is al puur genieten. Dan is alles erom heen alleen maar extra meegenomen. De foto's in de galerij spreken voorzich nemen we aan.

Na deze mooi tocht werden we perfect met een taxi bij het hotel afgezet en was het langzamerhand tijdop onze terugtocht te gaan organiseren. Douchen, eten en verhaaltje schrijven. Ook nog even fiatPandatje te eten geven. Morgenvroeg om 07:00 uur gaan we dit laatste paradijsje verlaten en om 09:40 is het take-off van airport Santorini.

Bedankt voor het volgen van ons blog en wellicht tot de volgende keer en uiteraard veel plezier met de foto's van de laatste dag.

Ingrid en Harry

Marleen

Harry en Ingrid,
Bedankt dat jullie ons weer hebben laten meegenieten van jullie geweldige vakantie.
Liefs Marleen

esther

super! Veilige terugreis. Al denk ik dat jullie er alweer zijn. Dankjulliewel voor het meegenieten van deze mooie trip.